top of page

Gegužės 18 – 25 d. viešėjau Turkijoj, Izmiro mieste.  Buvau labai svetingai sutikta ir priimta savo draugės Felyos šeimoje.

Man patiko Turkija. Norėčiau šią kelionę dar kartą pakartoti. Įdomu buvo susipažinti su bedraamžiais iš kitų šalių. Labai patiko Izmiro miestas. Buvau zoologijos sode,  prie miesto laikrodžio, aplankiau ir kitas įžymias vietas.     Dalyvavau įvairiuose užsiėmimuose.

Tikiuosi, kad mano draugei Felyai patiks mano šalis ir mano miestas Alytus. Tikiuosi jai paliks didelį susižavėjimą ir kitą vasarą Lietuvoje ji atvyks su visa savo šeima.

Karolina Remeikaitė, 6b klasė

Sveiki, mes neseniai grįžome iš Izmiro, Turkijos miesto. Izmiras yra daug didesnis negu Alytus ir ten gyvena daug daugiau gyventojų, todėl buvau šiek tiek sutrikęs. Bet po kelių dienų aš pripratau.

Vykstant į Turkiją aš pirmą kartą skridau lėktuvu, todėl iš pradžių buvo labai baisu. Iš viso mes skridome net šešis kartus! Pamačiau kaip iš viršaus atrodo Lietuva, o vėliau ir kamuoliniai debesys. Lėktuve davė  ir valgyti. Kaip maistas lėktuve, tai jis buvo pasakiškas.

Ir štai beveik vidurnaktį mes nusileidome Izmire. Man labai patiko turku pasisveikinimas: sveikindamiesi jie apsikabina ir susiliečia abiem  žandais. Apskritai turkai man pasirodė labai draugiški žmonės.

Vienas iš labiausiai man patikusių dalykų, tai buvo ekskursija po miesto Efesus griuvėsius. Po daugelio metų žmonės jį rado ir atkasė. Miestas turėjo būti labai gražus ir visai didelis, gaila, kad jis sugriuvo. Po šios ekskursijos mes važiavome skardžių keliukais į senovinį turgų. Ten nusipirkome lauktuvių sau ir artimiesiems. Galiausiai laukė ilgas kelias namo.

Kitą dieną mokykloje stebėjome vaikų talentų pasirodymus. Jie rodė triukus su muilo burbulais, dainavo, šoko, lipdė iš plastilino. Man labai patiko. Mes irgi nenuobodžiavome: gaminome kvepalus, dažėme akmenis ir piešėme ant vandens.

Mums buvo suorganizuotas susitikimas su Izmiro meru. Nuo jo prisiminimui gavome knygą apie jo miestą. Kitą vakarą aš buvau prie miesto laikrodžio — jis buvo labai gražus.  Vėliau vaikščiojome po turgų, o galiausiai važiavome į vieną prekybos centrą ir ten žaidėme boulingą. Buvo labai smagu.

Galiausiai atėjo paskutinioji diena, kai kurios mergaitės net apsiverkė, nes buvo labai sunku išsiskirti.

Štai mes nusileidome Vilniuje. Man taip palengvėjo kai išlipome gimtojoje žemėje. Šios kelionės nepamiršiu niekada.

Labai ačiū mokytojoms Ingai Marčiulaitienei ir Dainai Karkauskienei, kad mus prižiūrėjo ir mumis rūpinosi kelionės metu.

Mantvydas Milius, 6a klasė

Gegužės 18 – 24 dienomis svečiavausi saulėtoje Turkijoje, Izmiro mieste. Mūsų mokykla dalyvavo projekte „ Let‘s Discover Hidden Talents “, todėl į tolimą šalį išvykau kartu su dar 3 klasės draugais, bei mus lydinčiomis mokytojomis Daina Karkauskiene ir Inga Marčiulaitiene. Šio projekto tikslas yra atrasti vaikų paslėptus talentus. Kartu su mumis šiame projekte dar dalyvavo 4 šalių vaikai: Lenkijos, Ispanijos, Graikijos ir Turkijos. Mes gyvenome turkų vaikų šeimose. Šeimoje, kurioje gyvenau tikrai jaučiausi laukiama ir mylima. Manimi labai rūpinosi. Laisvu nuo projekto metu mes, su šeima, plaukiojome laivu, lankėme įvairias Izmiro vietas.

Kiekvieną rytą mes, visi projekto dalyviai, rinkdavomės mokykloje. Joje vyko įvairūs užsiėmimai, kurių metu gaminome kvepalus, piešėme ant vandens ir akmenų. Turkų šokio mokytoja  išmokė visus šokti nacionalinį turkų šokį. Taip pat vyko įvairios pažintinės ekskursijos, kurių metu aplankėme istorinį turgų, seniai prarasto miesto liekanas, vaikščiojome po kalnus.

Kadangi buvome iš skirtingų šalių, bendravome anglų kalba. Iš pradžių gal kiek nedrąsiai, bet vėliau visi puikiai susikalbėjome, žaidėme įvairius žaidimus, linksmai praleidome laiką boulinge. Net nepajutau, kaip greitai prabėgo savaitė naujų gerų draugų būryje. Visi verkėme, kai reikėjo atsisveikinti. Projekto dėka susiradau daug naujų draugų, su kuriais dar ir dabar dalinamės patirtais įspūdžiais.

Taip pat noriu padėkoti ir mus lydėjusioms mokytojoms, kurių dėka aš turėjau galimybę dalyvauti projekte, aplankyti tolimąją Turkiją ir patirti nepamirštamus įspūdžius.